5 Mart 2008 Çarşamba

umut dünyası

Annezi: Anne hafıza kaybı!
05/03/2008 (19739 kişi okudu)

NEW YORK - Doğum sonrası pek çok kadın kendini zihinsel olarak yetersiz hissedebiliyor ve hafızasında azalma yaşanabiliyor. Nedeni çözülemiyor ama bilim de 'momnesia' yani anne hafıza kaybı durumunun varlığını doğruluyor. 'Kadın Beyni' kitabının yazarı nöropsikiyatr Louann Brizendine'e göre momnesia, modern annelere evrimsel bir avantaj da sağlayabiliyor; bundan etkilenen annelerde çocuğunu ne olursa olsun hayatta tutma, koruma güdüsü artıyor. Beyin duruma alıştıktan sonra eskisinden de fonksiyonel hale geliyor ve öğrenme süreci hızlanabiliyor. (USA Today)


Yukarıdaki haber Radikal gazetesinden. Meğerse ortalıkta balık hafızasıyla alık alık gezmem çok bilimsel bir durummuş. Ben uykusuzluktan beynim sulandı sanıyordum. Annelikten beynim sulanmış. Bu da bir tecrübedir gerçi, hayatı sürdürmek için aman aman bir zeka gerekmiyormuş meğerse, bende %50 kapasite kaybı var yine de yaşıyoruz. Gerçi birkaç defa yangın, birkaç defa su baskını tehlikesi atlattık ama öldürmeyen allah öldürmüyor. Bunlar iyi günlerim, ilk zamanlar beynimin %30'uyla yaşıyordum. 15 ayda az biraz toparlandım ya da alık balık hallerime alıştım da toparlandım zannediyorum.

Yazıya bakılırsa umut var, tekrar üniversite mi okusam hazır beynim açılmışken?

3 yorum:

Köşenin Delisi dedi ki...

anaaa iki yazı birden görünce dumur oldum :)) iyi iyi, açılıyorsun yine galiba yuppii...

ya unutkanlık değil de benim de cümle kurma kapasitem zayıfladı galiba, dilim falan dönmüyo hehehe

Üniversiteye gideceksen burada gitt allahaşkına, hatta ben de geliyim, doktora yapıyım (hahahahahahaha çok komiğim)

Ağaçkakan dedi ki...

Beni bugünlere getiren S'ciğime teşekkürü bir borç bilirim :) Bu hafta böyle bir uyuma şeysidir gidiyoruz bakalım. Hayırlısı...
Büyümeye çalışıyor galiba
Çok alakasız olacak ama bloga kaç kişi girmiş gösteren zamazingo nereden monte ediliyor? Senden başka gelen var mı ona bakıcam :p

Köşenin Delisi dedi ki...

ben iki şey kullanıyorum. biri histats.com öbürü de extremetracker.com